söndag 10 februari 2013

När Livet svänger, står jag rakt!

Life is a rollercoaster.. Jag minns väl när låten spelades för första gången i en radiosändning jag var programledare för. Ronan Keating men sin sockersöta uppsyn och en gulligt lallande melodi som etsade sig fast utan tveksamheter. Nu var det ju kanske mest texten jag gillade...eller rättare sagt, kunde identifiera mig med. Just då.
I den stunden var det mesta uppåt, på topp och näst intill perfekt, för att sedan bli förunderligt annorlunda en kort tid därefter. Jag åkte ner med en rasande fart och lät livet påminna mig om påtagligt jobbiga verkligheter att deala med.  Fan, som jobbat under årens lopp!
Med allt från känslomässiga inventeringar till  föränderliga beteenden och insikter.
Life is a rollercoaster...
Ibland är det stiltje, i andra stunder går det undan med en sådan fart att säkerhetsbältet inte hinner användas. Men jag har klarat mig ändå, på nåt sätt. Jag står där rakt och resolut och inväntar målet, vare sig det är i himmel eller helvete! =)
I mitt trivsamma nu, sker allt i rask takt och i positiv anda, vilket jag tacksamt bugar och bockar för.
När man minst förväntar sig förändringar, är det plötsligt som om himlen öppnar sig och överöser en med överraskningar. Nu väntar nya vägar, nya erfarenheter, nya insikter och jag är glad i hela hjärtat att jag tilldelats mig något glädjande och nytt som lockar till uppriktiga leenden.

Imorgon väntar mig ett nytt jobb!
Och jag har ingen aaaning om Ronan Keating är där ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar