lördag 23 februari 2013

Jag vet vem som vinner hela Melodifestivalen ;-)

Oops..
Varför har man valt att lägga samtliga bra låtar i den sista delfinalen av Melodifestivalen?!?
Alexander Bard och gänget får nog backa lite för de övriga som ju faktiskt kan sjunga ;-) La Camilla misslyckades t.o.m. att mima rätt i låten. Inte lätt att hålla reda på texter och tonarter med den oerhört intensiva och komplicerade koreografi hon genomförde, kanske..
Men jag stöttar dom..i alla fall! =)
Överraskad blev jag av den lille Robin, som jag inte direkt hyst någon större beundran för tidigare! En ung Rick Astley-kopia som i mina ögon framstår allt för naiv för min smak. Men hans framförande av en jäkligt bra låt ikväll, tillåter mig att tro han skulle kunna ta hem hela tävlingen. Kanske t.o.m. i Eurovision! Det har hänt tidigare att länder vunnit två år i rad ;-)

Ikväll är det svårt. Många är värda att gå vidare. Jag gissar på att Robin är en av dom som lyckas.  Jalla-låten är en given skräll, Röjar-Raffe kan säkert också knipa en plats nånstans.  Liksom flickornas sockersöta Munther-gök.. Army of Lovers har anledning att oroa sig liite..
Men jag stöttar dom, jag lovar... i allt ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar