söndag 17 februari 2013

Vit inredning är ljusterapi

I snövita tider är det en aning risk för att man blir snöblind här hemma ;-)
Den vita inredningen får stå sig året runt, och till min glädje har jag kommit på att det faktiskt är lite av en ljusterapi.
Det fick jag också bekräftat av en kär vän, här om dagen. Hon kommer hit och gör mig gott sällskap ibland. Jag spelar hennes favorit Tom Jones och hon fyller på vinglasen =)
I lagom skönt rus berättade hon plötsligt att hennes själ finner ro  i mitt hem! Av allt det vackert vita blir hon lugn och harmonisk. Så hon fotade medan jag gömde mig för kameran ;-)
Både jag och mitt vinglas lyckades undvika kameran denna fredagskväll.
Nästa gång vet man aldrig ;-)
































4 kommentarer:

  1. Lyckokänsla och stor harmoni som gör gott för själen finner jag i ditt hem! Lugn och ro som ger mig ett välmående. Kram vännen

    SvaraRadera
  2. Du har det SÅ fint tycker jag! Men jag undrar vad din son tycker? Jag inbillar mig att det kanske inte är en tonårings dröminredning? Rosa och Malva skulle dock älska det förstås, än så länge i alla fall! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min son har fått som han själv vill och han gillar det svarta och vita. Inte särskilt konstigt alls =) Han har inte riktigt samma lantliga stil i sitt rum som övriga hemmet. Så han köper läget ;-)

      Radera