torsdag 28 februari 2013

En fluga är ett mode

Jag hällde upp et glas vitt..för att jag kände för det, för att jag var värd det, för att det är gott..
Hällde upp det, gjorde något annat emellan, innan jag tog första smakprovet.
När jag kom tillbaka lyfte jag upp glaset med efterlängtad Kärlek, tog ett djupt andetag och förberedde smaklökarna på det som jag längtat efter hela dagen.
I samma stund som som jag intog detta vackra vin, kände det goda i min gom, upptäckte jag att två s.k. jävla äckliga blomflugor, satt sig på insidan av glaset och sög i sig likt parasiter. Min reaktionsförmåga brukar vanligtvis vara i sin fulla funktion. Så icke idag.
Jag sög i mig, svalde och konstaterade att jag likt en kannibal svalt två äckelflugor, hela och saftiga!
Groggvirke, helt enkelt.
Jag funderade en stund på om jag skulle kvälja, om det var värt besväret. Men vinet smakade ok, satte sig där det skulle och vilade gott i kropp och huvud.
Jag köpte flugorna. Dom surrar väl runt där nånstans i kroppen och har raveparty nånstans nu.. ;-)
Åtminstone känns det så ;-)

Men så har jag också hört att en fluga betyder trend! Å det är trendigt med flugor i år ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar