måndag 20 januari 2014

Minus ute, plus i hjärtat!

Det är ingen lek med minusgrader för en tjej som gillar att ligga på plus, om man säger så. För att utstå denna årstid har jag som rutin att åtminstone tänka positivt en gång i vintermånaden, och därmed intala mig att det är fint att uppskatta våra fyra årstider. Det hjälper föga. Kyla är i min värld endast något man vidtar i situationer där lugn och sans kommer till sin rätt. I övrigt anser jag att den kalla delen av Livet kan vara för sig själv. För att råda bot på påtaglig frossa låtsas jag vara sommaren personifierad. På lite olika sätt. Färgklickar i tillvaron blir till bra draghjälp.
Snart är ju faktiskt våren på intågande. En tanke som gör mig både glad och lättad. Jag & solen är det perfekta paret, och vi skiner enkelt ikapp!

Hemma i i det vita huset råder för närvarande kaos i inredningen. Jag brukar vanligtvis vara snabb med förändring av färg och form när julen passerat, men i år får allt gå i sakta mak. Precis som januari vill ha det. Pastellernas tid lär inta mitt Liv i dubbel bemärkelse så småningom.
Tulpaner i vackra färger får agera stöttepelare i kylans tider. Att med blå ögon betrakta dessa är som balsam för själen. Det får liksom klockan att ticka lite snabbare. Det är en ok flykt för en het tjej som vill fortsätta hålla temperaturen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar