fredag 10 januari 2014

2014 bär min favoritfärg



Det bästa med Julen må vara själva Julaftonen för barnen, som med tindrande ögon och iver vill öppna paket i långa rader. För mig är det de efterföljande dagarna när man lite smått snopet kan konstatera att det hela är över! Jahapp! Å nu då?!
Här har man laddat med energi, julklappar, långbord, klänning och ett gott humör i veckor, och så är det plötsligen över, förbi och passé i all hast!
Var det inte mer än så, tänker man där man står mer rundmagad än vanligt och rapar ut både julmustens kolsyra och senapsstank.
Men det är när jag konstaterat att sanningen är just sådan, som jag tar förnuftet till fånga och verkligen njuter av tillbakalutande i det skick jag för tillfället råkar befinna mig i. Klockorna får gå som de vill liksom ljuset och mörkret. Det är dyrbara sekunder, minuter och timmar i Livet som är till för att avnjutas likt en Drottning.
Förra året är inte så långt borta men ändå i det förgångna, i läge att lägga i god förvaring för blandade minnen. Raketer har avfyrats i vackra färger mot en mörkblå bakgrund, som en påminnelse om att 2013 nu farit iväg med enkel biljett mot det förflutna. Champagne har avnjutits och välkomnat ett nytt år som ska bli som alla andra år i en bemärkelse: Bättre än någonsin!
Det bekräftas av den favoritfärgade himmelen i skrivande stund. Den blå som går hand i hand med en sol som troget skiner upp de första stegen på Jorden detta år 2014. Härligt! En mycket bra nystart jag tacksamt Lever i.
Det är idag man är den pånyttfödda människan, urdruckna drinkar till trots. Det är idag man påbörjar det stora, nya och förhoppningsvis underbara.
Löften skall infrias och ögon skall hållas öppna. Varsamhet skall bidra till ett Liv i full empati och gränslös Kärlek. Oj, så lyckligt det ska bli! Och så mycket nytt för hjärta och själ att vänja sig vid. Det är i år allt det fantastiska kommer att ske. Allt det vi önskat oss föregående år. Det blir en hel del att deala med, det. Vi kommer således inte att gå sysslolösa. Vi kommer snarare att ha fullt upp med att sprida harmoni och framgång omkring oss. Tänk, så mycket rikedom vi får lära oss att både hantera och behärska. Tänk så händelserikt hela det kommande året blir!
Mina förväntningar kommer bra överens med himmelens färg idag. Den bär en blå nyans som matchar min naivitet.
Sicken tur att det råkar vara min favoritfärg och att den finns på min palett.
Den klara, varma och röda färgen får den Framtida Kärleken bidra med.
För det är förmodligen i år han gör sin storstilade entré!
En målare som vet hur att hantera en Livets pensel.
Välkommen 2014!
Det mest färgstarka hittills…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar