tisdag 28 januari 2014

Jag vill vara stark, klok & vacker!


I en årstid av snöfall och kyla infaller sällan lusten till den där obligatoriska ordningen i hemmet. Det får liksom damma till sig i alla möjliga vrår, klädhögarna får växa sig högre än K2 och städerskan i mig tar en välbehövlig paus från alla måsten. 
Ärligt talat plockade jag faktiskt bort det sista julpyntet igår! Tomtarna stod där på sina podier och såg högst förtvivlade ut i sin övergivenhet. Jag tyckte mig t.o.m. se en tår i den ene tomtens ögonvrå. Han var väl uttråkad, kan jag tro! Stå där och invänta bättre tider bland all bråte och ett lager i klass med Clas Ohlsons. Han har förflyttats till det övermöblerade förrådet nu. Tillsammans med de övriga Nissarna.



Ibland funderar jag på att bli sambo med dessa under denna årstid. Gå i ide och sova ut, låta håret växa och tova sig, tänka kloka tankar och komma ut som en nyponros framåt vårkanten.
Som stark, vacker, intelligent och rolig!
Det är alla ingredienser som behövs för kommande vår och sommar. På vintern får allt bara vara. Vitt, stormigt och kallt. Möjligen kan jag vara lite rolig när jag sms:ar med tomtarna ute i förrådet.
Och när jag umgås med alla andra tomtar där ute i vår fantastiska Värld.
Vi är ju några stycken.


Jag lägger mig raklång på en 160-säng. Tittar i taket och låter sekunderna ticka. Dammtussarna stampar takten. Det gör inte jag. Jag tänker i pastell. På tulpaner och rosor. Och laddar inför en fight med dammsugaren. Den har varit ledig länge nu. Återstår att se vem av oss som suger mest...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar