torsdag 9 januari 2014

Svinfarmen stängd!


Jag köpte mig en liten gris igår. Av betong. Grå och tung. I smått sarkastisk underton kan jag konstatera att jag har viss vana vid dessa. Jag har dejtat så många svin, bockar och möss att jag enkelt och tveklöst kan titulera mig legitimerad bondmora!
Denne lille gris, som i välbehövligt terapisyfte får representera en lång rad av drömmar brända och naggade i kanten, får därmed bära en lång rad av olika namn. Det varierar från dag till dag beroende på vilket av x:en som kan tänkas behöva en sanningens avhyvling.
Det är utrensning på alla plan. Ett vulkanutbrott som låtit vänta på sig i allt för lång tid. En självrannsakan som kostar på. En mini-livskris nödvändig för fortsatt leverne i sanningens tjänst. Med öppna ögon ska det betraktas från alla håll. Ur de olika perspektiv som kan tyckas vara den onda verkligheten.
Vad svinen lärt sig under gångna bravader har jag ingen aning om. Det viktiga är min egen insikt om var mina egna brister och fel ligger. Den gångna natten blinkade visdomens lampa till. Jag får helt enkelt lära mig att börja umgås med människor. Jag får stänga grinden till den Marina hagen. Å hänga upp skylten på dörren:

Svinfarmen stängd!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar