tisdag 19 mars 2013

Uppe i varv, nere i det rosa förrådet!

Det är lätt att fortsätta hålla igång när den gångna dagen varit fullspäckad med roliga aktiviteter. Kroppen borde rimligtvis vara i behov av lite tillbakalutat soffläge, men hjärnan och lusten vill något annat. Snöfallet gör mig uttråkad. Så till den grad att jag t.o.m. önskat folk God Jul!
Ingen tyckte det var märkligt heller! Jag fick samma svar tillbaka =)
Jag längtar efter våren nu. Än så länge låter jag lite av vinterinnredningen råda i hemmet, med filtar, plädar och varma pälsar i sofforna.
Det funkar bra så länge snön envist vill stanna kvar i sällskap med kyla. Men optimisten i mig vill tro att Våren nu laddar för entré och därmed får jag anledning att besöka det rosa förrådet för kommande pasteller och sommarprylar. Det är verkligen på tiden !
Det räcker med så lite för att få Livet att kännas lite roligare vid den här årstiden. En färgklick och leendet vaknar direkt =)
Jag laddar, plockar och sorterar. Skåpen ska fyllas med känsla av värme och frihet. Och möjligen ett sug efter godis, med hjälp av inredning i pastell ;-)
Jag nonchalerar snöfallet idag. Låtsas att jag är Solen och strålar som jag vill. Snart ska jag ropa på vårfåglarna. Dom väntar strax utanför dörren ;-)
Vem behöver twittra?! När det är så mycket skönare att kvittra ;-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar