tisdag 5 mars 2013

"Hemvindar-dagen"

När det råder snålblåst och elände i ett Liv av motgång och uppgivenhet, är tydligen hjärnan funtad så att pessimism består i allt för lång tid. Men plötsligen och oväntat vänder vindar, och chocken får sig en rejäl arbetsuppgift.
Det ska hämtas både anda och förstånd att inse det ljuva Livet, och det ska smältas och behandlas med respekt och varsamhet.
Det är mycket som händer i mitt Liv just nu, i positiv bemärkelse. Jag är lycklig och tacksam, kommunicerar med Änglar som uppenbarligen finns (!) lite överallt.
Både i Borlänge, Stockholm och Leksand ;-)
Jag är högst villig att utveckla och förtydliga detta mer konkret, så småningom här på min blogg. Typ imorgon ;-)
Idag vill jag dela med mig av en  vit liten inredningsdetalj, som kom som överraskning genom en av mina vänner.
En arbetshörna fixades provisoriskti mitt hem för en tid sedan och bordet av shabby chic-stil var redan utsett, men slutsålt dessvärre. Idag ringde bästa Eva, som hittat det, hämtat det och därmed gjorde en Marre extra lycklig! Tack!
Nu står det på plats. Här ska bloggas så det ryker!
Och Du som hittat hit, är varmt välkommen att följa med ;-)
Ha en ovanligt skön, helt vanlig tisdagskväll, kära Du  =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar