söndag 24 mars 2013

Dansar mambo utan sambo!

Nu för tiden är söndagarna de dagar man får göra allt det där man inte hinner i veckorna. Synd! För vanligtvis brukar jag låta just söndagar vara den där dagen man är värd, dvs man får ligga kvar i sängen och ömka sig över de effekter man ådragit sig från lördagskvällen ;-)
Men med jobb mellan 9 och 5 är det lätt att inta soffläge när man kommer hem, vilket medför att dammtussarna passar på att samla ihop till storkonferens med tillhörande efterfester!
Idag blir det en dag som suger, i dubbel bemärkelse!
Men jag tröstar mig med gott sällskap i form av ett tonårspar vars spirande kärlek, bjuder på dansuppvisningar direkt hämtade från Dirty Dancing ;-)
Sonen med flickvän jobbar för närvarande med det stora "lyftet".. Det går sådär..
Jag blev nyss inropad av en röst i panikläge som krävde en akut räddningsaktion! Men i huvudsak blir jag road och därmed gladare över fighten med dammsugaren.
Musiken får undertecknad att leka popstjärna och städningen går som en dans!
En mambo utan sambo ;-)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar