måndag 4 mars 2013

Kramade en kändis idag!

Det är bra med bil och körkort. Speciellt när man är en typ av människa som får konstiga infall och vill göra något när andan faller på. En ledig dag som denna är det ok att det är göromål av mindre betydelse, huvudsaken det händer nåt.
Så jag drog på bilstereon på högsta volym och sjöng i hysterisk kör med både Swedish House Mafia och Petra Marklund.
Idag kände jag för att platta till något. Mitt hår t.ex. Bra idé. Tog svängen till en av männen i mitt Liv; Clas Ohlsson i Insjön, vars gigantiska lager kan erbjuda den perfekta plattången för en blondin med brist på sysslor, en solig dag i mars.
Svängde in på parkeringen, snabbt och obetänksamt, glad i hågen, sjungades och slutligen tvärnitandes! Såg inte bilen. Den var stor och uppseendeväckande men uppenbarligen inte tillräckligt för en körsjungande blondin som jag. Det var nära en liten minikrasch. Men reaktionsförmågan tycks fortfarande fungera problemfritt och undertecknad kunde med andan i halsen springa ur och kolla killen som körde den stora, konstiga bilen, vars logga jag näst intill "legat med" i 12 år ;-)
Så stod han där! Livs Levande! Som en riktig rockstjärna med egen turnébuss, rufs i hår och ett brett leende på läpparna. Min gamla radiokollega Johan Thorén vilken jag munhuggits med ett otal gånger med i den vackra Centralen på SR Dalarna. =)
Jag fick till och med ta på honom och mötet lär jag kunna leva på för lång tid framåt =)
Tanterna runt om kring såg storögt och avundsjukt på när vi kramades och pratade om Livet. Det är STORT med "kändisar"... Hahaha =)
Åtminstone om dom finns för "En Gladare Vardag" ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar