onsdag 3 april 2013

Tommy Salo satte på mig... utrustningen!

Svettigt värre i lagets omklädningsrum. Det var en märklig känsla att bli PÅKLÄDD av en man ;-)
Tommy Salo utrustade sig med glimt och humor medan jag fick en helt annan utrustning.
Det kändes givet att ringa upp Tommy Salo i  förra veckan. Det bokades tid och plats för intervju i Leksandsbladet, och innan jag for tog jag del av omgivningens kommentarer om denne herre;
"Han är blyg och tillbakadragen".
Jag förberedde mig därför mentalt på att det kan bli ett tufft jobb, att intervjua denne herre. Blygsamhet kan vara nog så svårt att tackla för en nyfiken reporter =)
Men ack, vad folket bedrar sig!
Han är cool och tryggheten personifierad, har glimten i ögat och en humor som tilltalar mig rätt av! Efter en rundvisning i Tegera Arena och min kommentar om att jag var totalt ointresserad av hockey, bröts isen bokstavligen =)
I omklädningsrummet, som stank av svett uppmanades jag att lägga mig på alla fyra (!) för att på så sätt få på en utrustning som förvandlade mig till Fru Michelin!
Stanken var outhärdlig, skrattanfallen hysteriska och att sedan försöka resa sig från golvet var rena farsen! Men han är gentleman också, Tommy Salo. Han ledde runt mig som den tant jag kände mig ;-)

En rad av konstiga och blonderade frågor ställdes, och han svarade med ett leende hela vägen. Det var en bra uppladdning uppenbarligen. För nu är LIF tillbaka! ;-)

Läs intervjun i veckans upplaga av Leksandsbladet!
http://www.leksandsbladet.se/veckans.html


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar