måndag 29 april 2013

Frukost med Peter Carlsson, utan grodor!

Det bjöds på Vikabröd och "hemgjorda" ägg hemma hos Peter
Jag tog en sväng till Grycksbo denna morgon. Närmare bestämt till Bengtsarvet där Peter Carlsson har sitt hem, vackert beläget intill sjön. En pysslig herre vars kunskaper bl.a. har resulterat i ett nybyggt garage! Han gillar att strosa runt där hemma på gården och göra saker han känner för, i den takt han vill. En härlig herre att spendera tid med, då alla bekymmer blir som bortblåsta. Han inger trygghet och harmoni på något sätt. Han är tveklöst enkel att kommunicera med, och framför allt består hans största skönhet i hans, förmodligen omedvetet underbara humor.
Jag har förutom Vikabröd och "hemgjorda" ägg, också fått avnjuta långa och många skratt till frukost.

Utanför köksfönstret gick tuppen Tårtan och höll gala

Det blev ett par timmar vid köksbordet, och en sväng i garaget, det nybyggda. Nu återstår för mig att sätta samtalet på pränt i Leksandsbladet. Den lär dyka upp så småningom. Mer än så här avslöjar jag inte. Men jag kan säga så mycket som att det inte blev så många grodor ;-)
Peter Carlsson vid sitt eget byggda garage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar