tisdag 18 februari 2014

Jag säljer allt för att börja om!


Oj, vad kommentarer jag fått! För att jag tagit beslutet att sälja allt jag äger, för att släppa in något nytt i mitt Liv. En del kallar mig galen. Det är jag inte. Modig är ordet. Det stilrena och luftiga ska få ta mer plats i mitt hem. Och en välbehövlig utrensning av allt jag samlat på mig genom åren, står på schemat.
Ett projekt som kommer att ta några månader. Jag har midsommarhelgen som slutmål. Då ska allt vara klart. Då är den totala förändringen genomförd och jag kommer förmodligen känna en frihetskänsla jag inte upplevt tidigare.
Möbler och all övrig inredning ska bytas ut mot frisk luft och svartvita tapeter!


Tapet till en fondvägg i köket
I månader har jag funderat över vad jag vill göra med både Livet och det jag omges av. Så det tagna beslutet är inget spontant på något vis. Jag har tänkt under en längre tid. Att utreda och inreda ett hem från noll är en stor utmaning. Det gäller att komma fram till varje liten detalj. Det har jag som tur är ingen svårighet med. Hela mitt hem är färdigplanerat för framtiden.


Svarta stjärnor på vit bakgrund till övriga köket

Tapeter i svartvitt valdes under gårdagen. En del inredningsdetaljer likaså. Det kommer att bli bra. Inte minst blir det i framtiden väldigt lättstädat.

En vägg i vardagsrummet får denna vackra tapet
Jag är fullt medveten om hur mycket jobb det ligger framför mig. Det skulle krävas ett antal semesterveckor för att bli klar så snabbt som jag önskar. men å andra sidan är detta ett projekt jag ser fram emot. En slags kreativ terapi för det inre lugnet.

Ränder på tvären blir det i både hall och vardagsrum

Jag kommer att ha loppis i mitt hem under några helger framöver. Där är det bara att gå och plocka som i en butik. Fast lite billigare förstås. All lantlig och shabby inredning ska säljas bort.


Det blir en prickig fondvägg i sovrummet
Övriga väggar i sovrummet

Jag vet inte varför jag kommit fram till att just svartvitt ska vara det överhängande i hemmet. Kanske för att jag är lite av en kontrastmänniska. Och en pedant av stora mått. Äntligen kommer den att finna ro!

Kommer att hänga i köket och börja ticka framåt midsommar

Jag kommer att fota hela projektet från början till slut, och uppdaterar här på bloggen med bilder. Det blir en lång, slitsam men trevlig färd mot den svartvita tillvaron..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar