torsdag 20 februari 2014

Mental och fysisk förberedelse pågår


Beslutet om utrensning i hemmet är taget. Planeringen är påbörjad. Försäljning av möbler likaså. Målet är uppsatt och i tankarna far idéerna vilt omkring. Nu råder längtan till att utföra allt det praktiska. I nästa vecka börjar möblerna försvinna allt eftersom, då flera hört av sig med visat intresse.
När hallen och köket är tomt är det meningen att jag ska påbörja tapetseringen här. Dessa två utrymmen sitter ihop lite öppet så det blir en bra start. Därefter tar jag rum efter rum.
Jag berättade för min mamma om mina planer, och jag berättade också att mitt mål är att bli klar till midsommar, varpå hon raskt säger: Ok. Då är du med andra ord klar i slutet av mars!
Hon känner mig. Allt ska helst vara klart igår. Och när jag väl påbörjat något ger jag mig inte förr än det är slutfört. Det blir dygnet-runt-jobb ett tag framöver, kan jag tro. Det gör inget.


Nästa vecka finns möblerna ute på Blocket. helgen därefter ska jag ha loppis i lägenheten där jag säljer ut övrig inredning; prydnadsföremål av alla möjliga slag; zinkkrukor, änglar, tavlor, lampor, plåtskyltar, trådslöjd, dekoration m.m.
Det här blir kul! Det här blir bra..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar