måndag 17 februari 2014

Nu ska hela rasket bort!

En egentillverkad dörr att hänga på vägg eller ha stående på golvet. Till salu. 800:-

Länge. länge har jag haft tankar om en total utrensning i mitt hem. För att helt enkelt deala med mitt förflutna, både materiellt och mentalt. För det sitter ju ihop på något märkligt vis, det där.
Inredning är en slags terapi. Det har det alltid varit. Ett stort intresse som förmodligen alltid kommer att finnas där. Men med åren hinner man samla på sig en del. Både vad gäller prylar i hyllan och känslor i ryggsäcken. Båda behöver dammas av, rensas ur och sorteras. Därav mitt beslut att göra mig av med det mesta av överflöd i mitt hem, som är överbelamrat med saker. Vackra sådana, men allt har sin tid.
Min nuvarande inredning har hängt med i många år och nu är det hög tid för förändring av stora mått, varför jag säljer bort det mesta för att uppnå ett andningshål av stilren och prylfri tillvaro.
Detsamma gäller mitt hjärta och själ. Gammalt känslomässigt skräp städas bort för att ge plats åt det absolut viktigaste i Livet. Frihet och harmoni.
Samtliga köksmöbler ska också säljas. Bordet sätts fast i väggen. Barmöbler. 1500:-
Ett vitmålat vitrinskåp till salu 1500:-
Ännu ett vitrinskåp med låda längst ner, ska säljas.  Belysning i båda vitrinskåpen. 1500:-
Ett vitmålat kistbord på hjul. 1200:-
Vita vägghyllor med vita konsoller 250:-
Ett vackert litet tittskåp säljer jag också. 300:-
Ett fantastiskt skåp som tidigare stått på en tidningsredaktion. Ca 150 cm brett och 190 högt.  Massor av bra förvaring. Innanför lådorna, som man viker framåt, finns en massa fack att förvara prylar i. 2500:-
Ännu ett vackert gammalt kistbord i vitt ska få ett nytt hem. 1200:-
Kistbordet är perfekt förvaring och vackert att se på. 1200:-
Vitmålad trälåda med två fack i. Perfekt för tidningar. 200:-
En vacker gammal Singer symaskin är till salu 500:-
Trälådor, numera försedda med små hjul. Lätta att förflytta. 150:-
Till försäljning 150:-

1 kommentar:

  1. Hej. Är intresserad av några möbler. Kan du maila mig på picadillylily@hotmail.com, så jag får lite info, pris mm :)
    Stort tack!
    Jessica

    SvaraRadera