torsdag 6 februari 2014

En sväng i det Vita Huset

Det är ju så himla skönt när ljuset dröjer sig kvar längre på dagarna! Den vita inredningen gör sig plötsligt så mycket mer i sin prakt. För att undgå total snöblindhet tillåter jag de gröna växterna ropa från sina små vrår och en och annan färgklick sjunger en ton i dur för de som äntrar min tambur.
Ju längre våren vi närmar oss, desto mer förbereds vacker plats för fler pasteller i det Härliga hemmet. Idag får rosa tulpaner sjunga sin refräng från vårlikt köksbord.
Färgsprakandet gör tillvaron mer uthärdlig i gråtrist töväder. Några veckor till och plusgraderna börjar flytta in i både rike och hjärta! Tills dess svärmar jag för pasteller och kulörer som för tillfället matchar mitt hjärta. Och när jag lyssnar riktigt noga tycker jag mig höra lite fågelkvitter också..
Den gamla skylten fann jag i mitt förråd för många år sedan. Sliten, nött och riktigt gammal. Motsatsen till mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar