torsdag 29 januari 2015

Gratis är gott!

Jag lever och bor både litet och rätt så trångt. Men tillräckligt stort för att ändå trivas. Däremot kräver det en del tankeverksamhet för att ha ordning och reda, praktiska lösningar som ser bra ut. Hallen ser oftast ut som ett kaos innanför dörren. Det är skor och ytterkläder i stora högar, och jag har därför länge tänkt införskaffa en sittbänk med förvaring, för att få det mer ordnat.
Nu har jag visserligen prioriterat annat varför röran fått leva sitt eget hall-liv. Så det gjorde ingenting när en kollega till mig frågade om jag ville ha hennes bänk! Tack, sa jag. Varsågod, sa hon.

Ut åkte skohyllan och en röra utan dess like. In kom en vit bänk med förvaring.
Det blir extra fint när den går in exakt där jag tänkt. Dessutom är gratis gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar