måndag 12 januari 2015

Gult är inte fult!

Ibland går det visst långa perioder innan jag kommer på att jag kanske borde skriva ett litet blogginlägg också! Det har helt enkelt varit mycket annat att prioritera de senaste veckorna. Eller.. snarare har jag inte ägnat mig åt något annat än ledighet med min familj. Så skönt!

Jul och nyårshelger har avnjutits i största ro, och när jag gick på det efterlängtade jullovet stängde jag av det mesta runt omkring. Men nu är vardagen tillbaka, med rutiner, ringande väckarklockor, en och annan snöstorm och i hemmet ömsar inredningen skinn.
Från det klarröda till det solgula. Resten av vintern får gå i solens tecken här hemma.
Innan julen var accenterna gröna i det Härliga hemmet. Det är väldigt kul att bara förändra med de små detaljerna. Ljus, kuddar och plädar är allt jag behöver byta ut för att få en önskad förändring.


Det enda jag riktigt saknar som pricken över i:et i denna stund, är stora buketter med tulpaner! De finns visserligen redan i butik. Men märkligt nog inte gula?! Jag inväntar dem med glädje.


Gult är inte fult! Tvärtom. Det är vackert och glädjande. En färg som påminner om att vintern är underbar på sitt vis. I väntan på våren.




Vita tulpaner får bjuda på sin prakt i köket, i väntan på att de gula flyttar in. I övrigt ser jag själv till att lysa som en sol så länge...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar