onsdag 28 januari 2015

Silver & Krom. Men Brad Pitt är Guld!



Det ligger trender i det mesta. Så också i inredning. Nu är kopparfärgade detaljer i ropet, och i stort sett är butikerna fullproppade med dessa ting överallt. För mig personligen är det inget som passar - och jag är rätt så övertygad om att detta är en övergående trend. Jag kan tycka det är fint i viss mån, men kopparfärgat kräver nästan att det övriga du äger måste passa in. Skulle jag ha kopparfärgat i mitt hem skulle det bara se märkligt och opassande ut. Kopparfärgat är snyggt mot brunt och dovt grått men bara en stund. Krom däremot, har alltid funnits och aldrig varit i vägen. Det var oerhört poppis under 80-talet vill jag minnas - men det har aldrig riktigt försvunnit då silver, vitt och krom på något sätt tillhör inredningsstommen. Så jag går på det. Det kommer att hålla, och jag behöver inte byta ut prylarna pga av några trender.

Kromad lykta/kruka som matchar min taklampa
Lysande!

Krukan/lyktan på bordet är limegrön på insidan och gör sig alldeles utmärkt som ljuslykta. De utstansade runda hålen gör ett väldigt vackert mönster (precis som taklampan). Men i detta nu får den agera blomkruka till en glad gerbera.

Silver & krom. Fast Brad Pitt är guld!
En liten vy i sovrummet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar