måndag 26 januari 2015

Nicolas Vahé ger extra krydda i tillvaron!


Jag gillar idén jag genomfört med en tavellist på ovansidan av pärlsponten vid köksbordet. Det slår nämligen aldrig fel, att jag måste resa mig varje gång för att jag glömt salt och peppar i skåpet vid middagen. Nu står allt samlat, nära till hands - och dessutom är det ett fint blickfång.
Jag har upptäckt Nicolas Vahés serie med matkryddor, matolja och andra smaksättare till både kaffe och pannkakor. Så mycket godare än det man kan hitta i vanliga matbutiker. Och dessutom är de snygga att ha framme som vilken stilren inredningsdetalj som helst. Man får räkna med att lägga ut en liten extra peng visserligen men det är värt varje krona.


Idag hittade jag glasburken med kakao. Bara doften är helt underbar! Att baka med detta ger en helt annan smak än vad man annars får med annan kakao. God att pudra på kaffet också.


Nästa gång jag shoppar står kryddsorterna på tur. Det finns ett stort urval med spännande kryddor, som skiljer sig lite från det ordinära. Sådant gillas i stort.

Tända ljus på kvällstid gör det ännu vackrare

Små coola burkar från Åhléns


Kryddburkarna som är gjorda av glas och är försedda med kvarn står på önskelistan härnäst, Tills dess får jag krydda min egen tillvaro med fingertoppskänsla och uppladdning inför våren..

Nicolas Vahés serie finns att tillgå på olika internetbutiker. Bor du i Leksand är det inredningsbutiken Lantliv som har dessa till försäljning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar