söndag 25 januari 2015

Min nya kompis Nils

Denna fantastiskt klarblå dag i januari har avnjutits under både sol och taket på ett möbelvaruhus!
Jag tog en tur lite söderut och passade på att införskaffa lite mer manlig hägring i mitt hem. En ny tygklädd pall vars namn är Nils - och som är kompis med Kamprad. Det bästa med Nils är att han smälter så bra in i det Härliga hemmet. Och att jag kan sätta mig på honom när jag vill..
Passade också på att köpa ett gäng tavellister vilja jag hängt upp ovanför köksbordet. Tar lite plats och rymmer det mest behövliga när man sitter till bords. Socker, salt & peppar, kakao och vaniljsocker och så den fantastiska Coffe Sirapen med karamellsmak. Några stilrena ljuslyktor och cafékänslan sitter som en smäck!
De fina och lite annorlunda kryddburkarna hittade jag på Åhléns. Perfekt för kakao och vaniljsocker, att strö över sin latte.
Både Nils & Lattehyllan gör sig bra i köket. Och vi funkar bra ihop, alla tre..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar