måndag 13 maj 2013

Bestulen på ord!

Ibland är det svårt att veta om man ska bli smickrad eller kränkt. Som nu. När någon skrupelfri, förmodligen med ordförråd som bristvara, kopierat mina ord och formuleringar från hjärtat, och använt dessa i syftet att framställa sig själv som underfundig och ödmjuk!
Men det egentliga målet verkar snarare vara att vinna tillit på falska premisser på någon annans bekostnad. Jag önskar innerligt att vuxenvärlden kunde vara befriat från sådant.
Det är i sådana lägen det vore skönt att kunna ta patent på sina egna uttryck. Inte minst när tjuven uppenbarligen är i total avsaknad av respekt och förnuftigt agerande. Det vore i det här fallet bättre att få sina värderingar kopierade!
Jag blev till en början aningen förvånad. Sedan ledsen. Nu försöker jag se det som att jag är en god förebild, som blir kopierad på min förmåga att uttrycka mig med finess.

Så fortsätt kopiera, om nu ordförrådet och fantasin sinar. Originalet kommer man ändå aldrig åt. Inte mitt leende heller =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar