fredag 10 maj 2013

Fula skor kan gå långt!

Boots made for walking, not talking ;-)
Det var ett par veckor sedan jag fann dessa leopardmönstrade skor. Inte direkt snygga i mina ögon, men rätt coola. Jag gillar att klä mig i sådant man inte förväntar sig av mig, på något vis =) Dom känns ok och jag trivs rätt bra med båda dessa smyckade fötter på jorden. En del har berömmer, andra tittar storögt. Kul, vilket som. Men höjden av sandlådenivå var ändå tidigare idag, när jag var på Leksandsnoret för att handla, och jag passerade två damer som njöt av sol, sittandes på en liten trappavsats.
Jag gick förbi med mina kassar när jag hör en av dom utropa, högt och tydligt:
"Mäh, guuu vicka fula skor ho' har"!!
Jag trodde jag hörde fel men insåg snart att jag hade min fulla rät att stanna upp i någon sekund för att reflektera över hennes agerande. Därefter drog jag på mig leendet, vände mig tvärt om, spatserade fram, böjde mig ner till hennes låga nivå och sa:
Men du... Jag går hellre omkring i ett par fula skor än med en ful trut ;-)

Jag måste tillstå mig att säga att hon inte klädde alls i sin illröda nuna efter mitt svar. Men vad hade hon för val?! ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar