onsdag 15 maj 2013

Nu är det legitimt att ryta till!

En leopard som kan ryta till.
Jag har aldrig varit riktigt förtjust i någon outfit som ger intrycket av något djuriskt. Jag tycker snarare det ser rätt billigt ut! Men så började det med dom där stövletterna som mina ögon hastigt förälskade sig i. Tycket och modet hamnade lite på kant med varandra, vilket förvånade mig. Någon slags estet där inne i huvudkontoret gav order om att gå emot gamla vanor. Att låta modet klä på mig en solig morgon, bara för att känna hur det egentligen känns.
Det färgstarka och  iögonfallande står nu överst på min lista. Allt för att trotsa det grå-svart-vita modet som gemene man stoltserar i.
Jag har gått ett antal kilometer i skorna nu. Det funkar och vi trivs. Här om dagen inköptes ett par liknande men i blått. Dom både syns, känns och älskas.
Används flitigt på arbetstid
Sprang av en slump förbi en affär vars skyltfönster ropade till mig i tydlig ton:
Leopardplagg!! Only For You! Tveksamt kollade jag in den märkliga överdelen, med öppen rygg och ett djurtryck jag inte riktigt kan tycka är jag. Men huvudkontorets estetiskt laddade personal stod på sig.
Jag löd order, och tog motvilligt på mig dessa plagg.
Nu vill jag inte ta av mig dom ;-)
Kanske mest för att det är nu är legitimt att ryta till emellanåt ;-)
Jag på fritiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar