fredag 3 juli 2015

Enormt barfota, lite tjock och lycklig!

Färggrann och nyttig, ungefär som jag
Underbara sommar! Tropiska sommar! Äntligen kan man surra runt barfota, iklädd udda bikini och bara tillåta sig den angenäma latheten när den gör sig som bäst. Som vi har längtat. Länge.
Dessa dagar tillåter jag mig att bara vara, som jag är. Osminkad, smått svettig och oförskämt lättklädd. Som jag antar att de flesta andra också är. Jag har inte ork till annat.
Familj och vänner prioriteras lite extra under solskenet, känns det som. En gemytlig träff med väninnor under gårdagskvällen har lagt sig i ett somrigt minne för att stanna. Uteservering, cava, räkcocktail under bar och blå himmel, och med en temperatur på 31 grader klockan elva på kvällen! Det hade lika gärna kunnat varit på Mallis.
På den sköna vägen hem fotade jag den ståtliga majstången mitt i Leksandsnoret, näst intill midnatt och himlen var lika ljusblå som mitt på dagen.
Majstången i centrala Leksand, sommarnatt 2015

Den gångna dagen har ägnats åt ungefär samma laterier som igår. Fast denna gång med familjen. Barn med kompisar, barnbarn och svärson. En grillbuffé som heter duga. Jag rullar ungefär i samma stil som vilken boll som helst. Det gör inget. Det är sommar. Då får man svettas, grisa och rulla som man vill. Ikväll gör jag det i sällskap med sonen och hans kompis. I sällskap med ett antal fläktar utplacerade runt om i kullavåningen, ser vi Bondfilmer, äter smågodis och blir ännu tjockare.
Det känns bra. Att likt Carola bli fångad av en stormvind till ljudet av ett JAS-plan i denna flygplanshangar. Men det fläktar gott. Och friska, tjocka fläktar är icke att förakta...


Tillsammans sjunger de JAS-planens refräng



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar