onsdag 15 juli 2015

Det är både lugnt och långt mellan gångerna

Den skönaste tiden på året




När sommar pågår gör jag detsamma. Jag pågår så mycket att det blir långt mellan gångerna här på bloggen. Inte för att det är brist på ämnen att skriva om. Tvärtom! Det lagras hur mycket som helst, varje dag. Sommaren är den tid då jag lever och lär som mest. Då vill jag finnas och existera med innerlighet i varje sekund. Om det är sol eller regn gör detsamma. Det är ljuset, den ljumma luften, de oändligt långa dagarna som på något sätt smälter ihop med de rosafärgade nätterna som håller både kropp och själ fullt sysselsatt. Sömn blir överskattat. Den hinner inta sin plats under kommande höst och vinter. Både sinne och solkysst kropp blir som en enda stor piggelin, ivrig att upptäcka, umgås, lyssna, se och känna utan att stänga vare sig dörrar eller fönster, utan att dra ner mörkläggningsgardiner, kolla morgondagens väderprognos eller annat vinteraktigt måstigt.
Jag bara är. Och samlar ihop erfarenheter, tankar, upplevelser och historier. Historier som vackert formuleras och sätts på pränt någonstans mellan sensommarens adjö och höstens färgsprakande entré.

Jag har lånat Skalmans mat- och sovklocka



I detta nu frossar jag i allt vad sommaren hör till. Med vänner, morsor, barn och andra nära och kära. Det grillas, letas märkliga recept, solas och det körs en bil utan AC. De korta resorna som lockar fram den lilla turisten inom mig ger mig minnen att bevara för lång tid.
Något schema finns inte någonstans. Den framkallar allergi och hör inte denna tid till. Vid denna årstid är alla vibbar bara goda. Och alla goda vibbar är mina.. En bra stund till!

Njut av den ljusa och ljumma sommartiden. Och krama alla dina nära. Hälsa från mig också!

Vänner och familj. Alla är vi vackra under solen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar