tisdag 1 april 2014

En månad senare: MITT NYA LIV!

Ja, kära nån!
Jag har ju inte skrivit en rad eller publicerat en bild på över en månad, här på bloggen. Tanken var ju givetvis att jag skulle uppdatera varje dag under pågående renovering och förändring i hemmet. Men jag valde helt sonika bort det!
Det tog så mycket tid i anspråk att omvandla hemmet. Det går närmast att beskriva som en flytt. Utrensning, sortering, planering, renovering, inredning, utredning.. Jag ägnade varje möjlig sekund på att bli klar så snart jag kunde, och publicerade endast bilderna på Fb.
Det var vad jag mäktade med.
Målet var att bli klar till midsommar. Men nu är i stort sett hela projektet genomfört! Endast några små detaljer ska fixas till. Ny soffklädsel inväntas (limegrön). tavlor. speglar och spotlights saknas. men snart är det gjort, och jag kan i lugn & ro välkomna vår och sommar med bubbel och jordgubbar!
Nedan ser man hur mitt hem såg ut för ungefär en och halv månad sedan, följt av hur det ser ut idag.

Förändringen är total. Och underbar! Tack alla ni som följt mig på Fb under resans gång!
Så här såg hallen ut från början
Nu är hallen något luftigare
Före


Efter
Matplatsen då
Matplatsen idag
Så skönt med tv i köket..också!
Köksdelen var rätt så rörig tidigare
Mer stilrent och luftigt idag
Vardagsrummet för några veckor sedan
Samma rum idag
Det mesta på bilden är sålt nu
Och det är jag tacksam för
Det vita & lantliga är numera passé
Jag trivs bättre nu
Soffan inväntar en ny limegrön klädsel
Det här var sovrummet tidigare
Något annorlunda idag!

Det går runt i Gör-det-själv-verkstan ;-)

Ett litet mini-dressingroom

Tv är ett måste i sovrummet! Också..
Vikväggen jag tidigare använde i vardagsrummet, är numera min sänggavel


Här sitter jag på mornarna och pudrar näsan

Och väljer kläder till lördagarna


Nöjd med Ladies room
En aning skillnad blev det! Jag är supernöjd och glad att det gick så bra som det gjorde. En sådan här sak gör man bara en gång i livet. Det har min kropp just talat om ;-)
Tack för att du besöker bloggen!

2 kommentarer:

  1. Så fint blev det Marre! Kram till dig från Else-Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, snälla! Det blev en välbehövlig förändring i hemmet. Kram tillbax <3

      Radera