tisdag 15 april 2014

Våren är alltid intensiv.. Och skönt limegrön!


Det händer så mycket på vårkanten för min del. Det är samma sak varje år. Och det är till en glädje! Solen. ljuset, färgerna, himmelen och alla vackra leenden väcker mig till ett fantastiskt liv.
Tacksam är ordet.

Efter den grundliga renoveringen i det Härliga hemmet försöker jag nu att bara njuta av allt det nya och trivsamma. Går och petar lite här och där, utan att för den skulle göra varken för mycket eller för lite.

Det fylls på med lite gröna accenter, Inte minst nu till Påskhelgen. Ett påskägg i grönt porslin hittade hem till mig under gårdagen. Med ett innehåll av gott och blandat. Mest gott.

Sovrummet har piffats till lite mer. Grönt är skönt. Och det är helt och hållet sant!

I detta rum hämtar jag andan, pudrar näsan, ser på tv, sover, drömmer, vaknar och hittar det mesta av min inspiration till mina konstiga krönikor.
Tecknade porträtt av de snyggaste stjärnorna är placerade direkt intill den riktigt stora stjärnan, förstås.

Det är bara så underbart skönt att Leva det gröna Livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar