tisdag 25 november 2014

Tjuvstart 1:a advent

Jag hade tänkt vänta. Men kunde inte hålla mig. Mest för att jag begav mig till staden för att inhandla en del nytt till julen 2014. Efter omfattande renovering i hemmet, vilken startade i februari i år, så har inredning och färgsättning blivit en helt annan. Från det lantliga vita och slitna till det mer stilrena i svart och vitt. Under årets gång har jag nöjt mig med accentfärgen limegrönt, både i kuddar. ljus och smådetaljer. Allt för att det ska vara lättare att bara byta ut småsaker till en annan färg.
Nu har det limegröna linneskåpet fyllts till höjden, och fram åker nu de röda detaljerna. Dessutom har jag till denna jul införskaffat en svart (!) julgran, som jag byter ut mot den traditionellt gröna. Den åker upp ganska snart. Jag vill kunna njuta länge av min julinredning.
Bilder på detta lär dyka upp så småningom. Till dess bjuder jag på bilder från hemmet smyckade med röda sammetskuddar.
Fortsättning följer i det Härliga Hemmet! Snart är Julen inflyttad och hemmastadd.
Tack för att du besöker min blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar