onsdag 9 oktober 2013

Fullt upp i 7:e Himlen!

En mall för mitt kommande Liv i ro

Det blev en frossardag igår! Med allt vad det innebär i mat och godisväg. Lite Johnny Depp inledningsvis, som senare lämnade över till Leif GW Persson och säsongens första "Veckans Brott".
Jag tar mig sådana dagar ibland. Där jag tillåter mig att bara vara, göra, tänka, känna och äta som jag vill. Dessutom är det i sängen som får vara ängen, där jag Lever detta Liv.
I dessa stunder finns det således inget som kan ändra på mitt leverne. Det kan hända vad som helst runt omkring, stör ej-skylten sitter där, och skulle någon mot förmodan inte förstå innebörden av den får man också ta konsekvenserna av sina ovälkomna knackningar.
Jag gillar visserligen människor som står upp för sin tro men jag ogillar att bli påprackad något som jag inte har något intresse av. Allt handlar om respekt och hänsyn.
Just denna kväll var min egen, planerad i Lugn & Ro, utan några som helst förpliktelser. Tills det knackar på dörren. Vilsna och sökande själar med i mitt tycke fel fokus, avvisas därför vänligen men bestämt. Jag vill fortsätta vältra mig bland vita moln och dunkuddar och ha min egen 7:e himmel ifred.
Varför jag tillverkade en liten ljusblå skylt med följande ord:
En del väljer att rata reklam i sina brevlådor, andra registrerar sig på nix för att slippa telefonförsäljare. Personligen önskar jag utrymmet att fatta mina egna beslut vad gäller leverne, tro, lugn & ro.
Och med lite tur respekterar man både viljan och ironin ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar