onsdag 2 oktober 2013

Livet är turkost och nära!

Jag är tveklöst en sommarmänniska! Har alltid varit. Det är årstiden som får hjärtat att slå dubbla slag i positiv bemärkelse, en tid då hela själen Lever upp i ljus och värme.
Hösten brukar vara den tid då lågan sakta brinner ut. Både energi och lust går i vad jag förmodar välbehövlig vila, och den mentala förberedelsen inför vinter och kyla tar vid.
I år har denna känslomässiga svängning inte varit så påtaglig som tidigare. Kanske för att solen levt kvar, för att blå himmel dominerat och höstens varma färger varit mer välkomnande än vanligt. Det är hur som helst skönt. För hela sinnet. Hösten 2013 tycks ha en färgstark dörr att öppna!
Jag har under årens lopp vältrat mig i jordfärger. Både i inredning, i klädsel och rent själsligt. Den tiden tycks nu också vara passé! Jag föredrar färgerna som bidrar till leenden, en liten klick som ger en kick, helt enkelt. Jag väljer turkost. I olika nyanser. Överallt!  Det gör mig glad och vacker både på in- och utsidan. Mössan jag bär här ovan har en Fb-vän stickat. Jag råkade av en händelse se en bild hon lagt ut och jag var inte sen med att beställa en. Så vacker! Den kommer att användas ofta och mycket. I sällskap med solsken och färgglada höstlöv. I vinter får den bli den berömda pricken över i:et..
Jag får vara den som står i, utan pardon! Det gör jag gärna.  För att känna Livet som vackert, vilken årstid det än må vara. Jag är så glad och tacksam över att jag har privilegiet att få uppleva dom alla.
Just idag skiner Solen. Det gör jag också ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar