fredag 27 februari 2015

Nu är vi två solar hemma!



Vacker bordslampa gjord av plåt. Strålar som solen!


Det blir intensivt när jag väl påbörjar omvandlingen vid de olika årstiderna i det Härliga Hemmet. Det får helt enkelt ta sin tid innan allt står helt klart. När våren snart gör sitt intågande vill jag ha luftigt och ljust, vilket igår resulterade i att jag förändrade köksfönstret med att lyfta ned gardinstången till mitten av fönstret. Mer ljus och öljettgardiner i dimröosa för att matcha de övriga i inredningen, Men det roligaste var att placera den nyfunna lampan på fönsterbrädan. Formad som en sol strålar den fantastiskt vackert där den står! Ett fynd jag gjorde, av en lampa som utgått ur sortimentet i butiken.
Nu är vi två solar här hemma! Med den enda skillnaden att jag inte är en utgående modell..

Provtändes i skymningen igår kväll.
Spanade in den utifrån. Man längtade in.
Ännu vackrare i riktigt mörker. Ungefär som jag.

Under kommande helg är jag helt och hållet allena. Vilket betyder städning, ordning och reda. Vem vet. Det kanske blir ännu fler förändringar. Det lär du inte missa i så fall. Jag lägger ut de mesta här på bloggen. Ha det fint till nästa gång.

// M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar