tisdag 24 februari 2015

Orena fönster och smutsiga pasteller!




Det var ju inte så väldigt länge sedan jag plockade fram de gröna detaljerna i det Härliga hemmet. Men så tittade solen in genom lagom orena fönster, och plötsligt slog vårkänslorna till och skrek; rosa!!

Nu är inte jag den typiska pastelltjejen. Inte alls, om sanningen ska fram. Men till årets inredningstrender hör puderfärgerna till. Det lite smutsiga pastellerna, som inte på något vis antyder till vare sig karamell eller slisk. Då kan det funka. Jag var dessutom lite nyfiken på om kombinationen svart-vitt och pastell-kulörer skulle trivas ihop. Men jag tror att de gör det. Ingen av dem har höjt rösten hittills i alla fall. Bara jag. När stortån träffade bordsbenet.

Det blekt rosa gör sig helt ok till det svarta och vita.

Jag har ett ett helt upplag av kuddar, i alla varierande färger. 

Sovrummet får några rosa klickar som umgås med svarta prickar.

Prickigt, randigt och rosa.
I sminkhörnan samsas rosa ljus och läppglans.

Lite ovant, men vackert i köket med pasteller.

Det höga ljusstakarna ska flyttas in i vardagsrummet snart.

De gröna äpplena fick ge plats åt.. Ugglan! Vacker i vas.

Underbara tulpaner!

Nu är det bara vardagsrummet som återstår att inredas med lite smutspastelliga färger. Återkommer med bilder naturligtvis. Sen får jag väl ge mig ett tag vad gäller inredningen. Ett liiitet tag, i alla fall...
Tack för titten och välkommen åter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar