torsdag 26 februari 2015

De största färgklickarna ingår i familjen

Madonnan har fått ett nymålat golv.


Det roligaste med inredning är det enkla och okonstlade. Framför allt om det visar sig praktiskt också. Har man en tunn plånbok och vill anpassa sig efter den, är det en utmaning att få till det som man vill ha det. Det är just den utmaningen som är tjusningen. Det får gärna se dyrt ut, men vara löjligt billigt.
En sprayfärg kan bidra till rena himmelriket! Enkelt, snabbt och ingen större kostnad. Jag har olika kulörer stående nere i verkstaden, och omvandlar de små detaljerna ofta. Ångrar man sig är det bara göra om.
Jag har tidigare skrivit om årets trender vad gäller kopparfärgen. Inte min stil alls, då jag föredrar krom, aluminium och silver. Men till det puderrosa detaljerna måste jag tillstå mig att erkänna att kopparfärgen ser bra ut. Så en sådan sprayburk har nu införskaffats. Men bara till ett fåtal småsaker. Det får absolut inte ta över på något sätt. Under gårdagskvällen intog jag målarvrån, och sprayade lite svart (bilden ovan). Glaskupan till min madonna hade träfärgad botten, vilket inte passade så bra. Det tog ca 5 minuter att genomföra. Har man tålamod som bristvara kan det inte bli bättre.

Alla rum har omvandlats med rosa kulörer. Endast vardagsrummet kvar.
I nuläget har jag huset fullt av tonåringar och en mor. De är de största färgklickarna.
När ensamheten gör entré kan jag således inta vardagsrummet också.
Snart publicerar jag fler bilder, främst från mitt vardagsrum, som i skrivande stund är invaderat av både tonåringar och morsor. Bäddsoffan är utbäddad och runt omkring ser det ut som en bomb slagit ned! Det hör det stökiga vardagslivet till. Men snart är det städat, och lite rosa..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar