måndag 16 februari 2015

Vår-pirr och granne med Brad Pitt

Det räcker med att solen tittar fram och att dessa efterlängtade plusgrader bidrar till snödropp. Då vaknar undertecknad, förvånad och lyrisk på samma gång, över att vintern snart är passé. Äntligen går vi mot den årstid jag lever med och för!
Känslan bidrog till spirande inspiration och det sköna gröna plockades fram i hemmet igen. Äntligen!
Kände mig hög hela helgen. Typ tre äpplen hög!
Känner mig ungefär lika ståtlig.
Pyntat köksbord
Jag gillar den lilla porslins-struten. Innehåller salt.
Svart vinbox för rödvin inköpt på Lantliv. Snart står där också en vit.
Michael Jackson har fått en egen vrå i sovrummet.
Hans granne heter Brad Pitt.
Vy från vardagsrummet.
Ut mot kök och hall.
Ljuvligt grönt!
Gör-det-själv-verkstan!
Till höger skymtar Leif GW Persson! Jag sover på andra sidan. För där bor Johnny Depp!
Framför sängen står tv:n..och min lilla sminkloge.
Den gröna mattan påminner om kommande vår.
Den coola fåtöljen var röd från början. Fick den av en söt granne.
Äpplena är faktiskt fake! Men jag är på riktigt.
Så ser det ut när man gör entré i det Härliga hemmet.
En liten del av köket.
En annan del av köket.
En doft av choklad.
Med det lär våren 2015 känna sig varmt välkomnad till det gröna hemmet. Själv laddar jag upp batterierna för nya tider, med allt vad det kan tänkas bära med sig. Spännande och förväntansfullt på samma gång. Vårpirret kan börja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar