tisdag 10 september 2013

Jag är glad, rastlös och 46!


Dagen 10 i september 2013 och mitt 46:e år i Livet emottages med djup och varm tacksamhet. Ett Liv som genom snåriga stigar lett mig fram till det jag är och har idag. Jag är Mini-lyx personifierad!
En rätt lycklig jävel trots motvindar och minusgrader emellanåt, nöjd med det mesta i tillvaron, den tillfredsställande.
Nu kan jag ärligen säga att jag inte är något större fan av att fira födelsedagar. Jag är av  inställningen att Livet skall firas lite varje Dag, varför jag tillåter både humor och oskyldig bortgjordhet att gifta sig med varandra och ta en välförtjänt smekmånad i galenskap =)
Hur denna dag skall minnas är ännu ett oskrivet blad, jag är bara tacksam över att jag fått behålla mitt minne i någorlunda skick. 
Jag föredrar ett lugnt firande. 
På min födelsedag förra året blev jag dessutom varse om att det också var Klamydians Dag, vilket gav ännu en anledning till stillsam ceremoni.
Turligt nog har jag blivit utrustad med humor av just sann ironi och första skrattet för dagen var ett faktum =)
Så ter sig Livet vid 46: ungdomens år har passerat likt en ljum vind. Mitt i Livet upptäcker man ryggsäcken som fyllts på, och när tiden mognat är det utrensning och känslomässig inventering som gäller för ett fortsatt Levande Liv utan påtaglig tyngd, och med närhet till lugn och leenden.
Jag känner mig inte som 46..snarare som 45. Det är ju i ärlighetens namn bara siffror som egentligen inte fyller någon funktion.
Jag har i huvudsak ett friskt sinne och en Levande själ och det vill jag gärna fira.
Det är så ofantligt mycket mer än vad Klamydia kan skryta med! ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar