måndag 23 september 2013

Finska könsord i New York!

Det har spenderats tid i ledighet den senaste veckan. En lite ovan men behövlig känsla att uppleva igen. Märkligt.. Att man i sin långtidsarbetslöshet trånade efter jobb, vardagliga rutiner, socialt Leverne och en längtan efter fredagar, som i denna tid inte fanns på kartan.
Nu har jag allt det där. Tacksamt Lever jag detta Liv! Låter inte en sekund gå till spillo. Lika tacksam är jag när jag kan vara ledig igen. På ett naturligt sätt. Inte påtvingat och ofrivilligt.
Två dagars uppriktig vila i dubbelsäng, och på det följde glädjande nog en lust till förändring i hemmet. Inte så värst avancerat, men ändå något!
Fondvägg i sonens rum. En något annorlunda sådan ;-)
Svartvitt fototryck som ger lite roligare känsla i rummet. En gammal husfasad någonstans i New York. En liten svordomsramsa gick av stapeln när jobbet skulle utföras. I min Värld skulle detta var ett smart inredningstrick som varken skulle kosta pengar eller tid. Så långt hade jag visserligen rätt. Men jobbet var svårare än väntat, och kostade däremot en massa energi. Det var tvunget att spännas och dras till den grad att svettpärlorna skrek efter en egen liten Värld att existera i. Finska som svenska könsord stod som spön i backen innan undertecknad lyckades med resultatet ovan. Men det var det värt ;-) Det är nämligen ingen tapet. Det är ett..
.. duschdraperi från H&M! Med mått som passade exakt till den mindre väggen i sovrummet. Öljetterna på ovansidan veks helt enkelt in och sedan har jag spikat fast draperiet, efter rejält slit.
Allt funkar...med lite fantasi och envishet ;-)
Trött, slut, sliten och lack i tre kvart men sen så..
..blir man lika glad som innan igen! ;-)
Ledighet slut. Jobb pågår. Och jag är lycklig och tacksam. Som sig bör. Någonstans i Världen mellan Leksand & New York..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar