måndag 11 november 2013

Komplimanger kan te sig olika!

Är lite mer djurisk än vanligt denna dag. Ett plagg mitt sanna jag egentligen rynkar lite på näsan åt. Men för att inte alltid se likadan ut, antar jag ibland utmaningen att dra på mig något som ingen förväntar sig. Inte ens jag. Inte ens min son.
När han såg leopardtightsen, såg han närmast besvärad ut. Bet ihop så där överseende och såg åt ett annat håll. Men orden trängde förmodligen på. Det är svårt att hålla åsikter inne när man har behovet av att tala ut. Så han lät leendet spricka upp, om än något överdrivet och sa:
"Ååh, vad du är lik Julia Roberts i Pretty Women nu"!
Glad i hatten tackade jag för komplimangen och kände ett uns av stolthet över att jag lyckats göra honom så väluppfostrad ändå. Leendet hängde sig något kort därefter när han fortsatte:
" Ja, nu syftar ju jag på scenen där Gere raggade upp henne på gatan".. ;-)

Vad säger man?! Jag kunde ärligt skratta igen. Och vara fortsatt stolt över att sonen har både humor och en rapp trut. Det är Kärlek, det!
I morgon tar jag jeans..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar