onsdag 21 december 2016

Medvind och lite tur



Tänk att det blev som jag önskade!
För ett par år sedan tog jag beslutet att lämna den ort jag varit bosatt i sedan 1997. Jag har trivts bra. Det är inget jag förnekar. I perioder i alla fall. Riktigt små orter har aldrig riktigt varit min kopp te, om jag ska uttrycka mig lindrigt. Stadslivet har varit mer Marina på något sätt. Kanske inte de allra största och stressigaste, men de där lagom stora, där anonymiteten är något mer tillförlitlig.

Jag bodde i Linköping i ca 10 års tid, för att sedan flytta tillbaka till Dalarna och fortsätta min karriär som radioprogramledare. Det blev Falun. Av naturliga skäl. Älskar den pittoreska staden. Här blev jag inte långvarig. Kärleken tog mig till Leksand. Där jag levt, varit sambo och fått barn, och blivit både ensamstående och enastående. Barnen är stora. Vuxna. Äntligen kan jag efter många år göra lite som jag vill.
Ställde mig i kö på lägenhet i Falun för snart två år sedan. Och blev tilldelad mig en för någon månad sedan. En som i detta nu byggs, vilket innebär att jag under nästa år kommer att flytta in i en sprillans ny våning med utsikt över Runn.

L Y C K L I G.

Är ett bra ord som innefattar alla känslor jag har inför denna förändring.

Det betyder också att det är sista julen jag firar i mitt nuvarande hem. Ett hem som varit min borg innehållande allt som har med trygghet och kärlek att göra. Men givetvis också sorger, motvindar, ilska och annat skräp. Det är dags att förbereda sig för en ny era i Livet. Förhoppningsvis en era i medvind och en massa rolig tur. För att det nämligen är min tur nu. I dubbel bemärkelse.

GOD JUL!
Må medvind & tur landa i allas våra hem.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar