tisdag 29 november 2016

En 50-årings plan


 
 
Jag har fattat ett beslut. Satt upp ett mål. Gett mig själv ett löfte. 
Det har inget med nyårslöften att göra. Det är passé och förbi. Det här är ett resten-av-mitt-liv-löfte, där delar av det ska ha infriats i september 2017. 
Det är då jag flyttar till Falun. Det är då jag fyller 50. Det är då omstarten i mitt liv sker. Det mesta får komma som det vill, tack gode Gud för det, men en del ska jag själv styra över. Den styrkan och makten tänker jag utöva nu. För nu jävlar, ska den här fröken sikta mot både stjärnor och moln, och inte en pruttskugga ska få påverka mig åt fel håll. 
Har jag inte levt i harmoni förut så kommer jag tveklöst att göra det framöver. Och det får gärna kosta på ett tag. Jag ska slita det breda och 49-åriga arslet av mig. Och när det är gjort har jag både god kondition och lyckligt hjärta.
 
Första dagen på jobb i morgon. Har redan förberett arslet på lång och trogen tjänst. I september talar vi om hur bra det blev. 
 
Wish us luck!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar