torsdag 15 augusti 2013

Jag är Ibrahimo-bitch!

Jag tillstår mig att erkänna, att mitt intresse för sport aldrig varit särskilt märkvärdigt. Däremot finns det vissa, som utför sporter som lyckas få undertecknad till både fascination och beundran. Zlatan är en av dessa. Den glimten, temperamentet och förmågan att svara med en humor helt obetalbar, kan få vem som helst på fall. Det är hans förtjänst att jag ser på fotboll ibland. Om han själv sparkar på den, vill säga! Det jag mest ser fram emot är efterföljande intervjuer och presskonferenser, där munlädret får komma till sin rätt, och där ögon plirar med sådan ironi att jag som yrkesmänniska tveklöst skulle vilja placera honom i heta stolen!
Vi skulle förmodligen ha kul om vi träffades, och när jag någon dag gör en intervju med denne mål-medvetne bollpojke, vet jag precis vad min första fråga kommer att vara! Den sista kommer däremot aldrig att ställas ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar