måndag 29 juli 2013

ABBA återförenade i Leksand!

                                                   Som jag har väntat!
ABBA-docksamlingen är nu komplett med en livs levande Benny!
Året var 1977. Jag fick ABBA-dockorna i present på min födelsedag. Lyckligare kunde inget barn vara! Abba var de största, de bästa och vackraste, och jag minns väl hur jag önskade att Björn & Agneta skulle vara mina föräldrar. Inte för att min mor & far på något sätt var sämre, snarare för att jag önskade att jag fick resa jorden runt med ett par popstjärnor vars status fyllde hela denna 10-årings drömtillvaro. Men jag fick nöja mig med en annan typ av turné, vilken innefattade flytt till annan ort. 1979 packades dockorna omsorgsfullt ned i en kartong, och det bar iväg mot nytt Liv och leverne. I samband med detta försvann Benny, och hjärtat brast för undertecknad!
I många år har jag sökt, letat och undrat vart han tog vägen. Varför han övergav de övriga medlemmarna, men framför allt varför han övergav mig!?!
I helgen fick jag äntligen tillfället att fråga honom. Svaret var både förvånande, oväntat och humoristiskt. Hela samtalet finns att läsa längre fram i www.leksandsbladet.se
Men bilderna visar jag redan nu:
Frida i annorlunda skepnad
Benny imponerade över Björns glittriga utstyrsel

Agneta... Topless!
En glad Benny Andersson
Samtalet blev både annorlunda och roligt.
Äntligen är ABBA återförenade! Samlingen är komplett!

1 kommentar:

  1. I’v Uploaded your pic on Facebook, abbatalk (group), never had so many response!
    Check it and tell us your funny story!

    SvaraRadera